Paul Bainsford, dyrektor generalny IPA, powiedział: “W miarę jak kryzys związany z kosztami utrzymania staje się coraz bardziej odczuwalny, konsumenci nadal oczekują od marek, że będą utrzymywać uczciwe ceny. Marki muszą upewnić się, że odpowiednio dostosowują swoje strategie cenowe i marketingowe…”.
Kluczowe spostrzeżenia z ankiety, w której zapytano 2000 dorosłych osób, co najbardziej chcieliby, aby marki zrobiły, aby wesprzeć klientów w czasie kryzysu związanego z kosztami utrzymania, były takie, że 32% respondentów chciałoby, aby marki nagradzały lojalność obecnych klientów, podczas gdy 37% chciałoby więcej promocji cenowych.
Nasz zespół ekspertów uważa, że oferowanie promocji cashback jest najlepszym sposobem na spełnienie wszystkich tych wymagań, pomagając kupującym uzyskać więcej z ich budżetu w tych trudnych czasach.
Czym jest promocja cashback?
Cashback to po prostu możliwość odebrania przez konsumenta nagrody, zazwyczaj gotówki, po przedstawieniu dowodu zakupu produktów objętych promocją. Promocje cashback działają w przypadku niemal każdego rodzaju zakupu, a oferta może być skutecznie komunikowana online, w druku, w sklepie lub na opakowaniu.
Oferty cashback są naprawdę elastyczne i mogą działać na wielu poziomach – jako zachęta do wyboru marki, specjalna oferta wprowadzająca, “wypróbuj za darmo”, gwarancja zwrotu pieniędzy i tak dalej. Nagrody nie muszą mieć wyłącznie charakteru finansowego – może to być kupon na wypróbowanie nowego produktu, darowizna na cele charytatywne, a nawet subskrypcja usługi marki partnerskiej.
Bez odpowiedniej staranności i wiedzy fachowej oferty cashback i rabaty mogą obniżyć wartość produktu i zaszkodzić postrzeganiu marki przez klientów. Jednak starannie prowadzone promocje cashback zwiększają sprzedaż, pogłębiają zaangażowanie i lojalność klientów oraz dostarczają cennych danych dla marki.
Korzyści:
- Natychmiastowe wyróżnienie marki w komunikacji
- Łatwość zrozumienia i uczestnictwa dla kupujących
- Marki mogą kontrolować promocję za pomocą limitów czasowych lub dostaw
- Wzrost sprzedaży nie zawsze przekłada się na jednoczesny wzrost liczby wykorzystanych promocji
- Możliwość gromadzenia bogatych danych i spostrzeżeń o preferencjach konsumentów
- Nagrody bezgotówkowe otwierają możliwości partnerstwa
To narzędzie łatwe do wykorzystania dla marki jak i konsumentów:
- savi projektuje wraz z marką kampanię cashback oraz za pośrednictwem internetowej platformy savi cashback ustala jej kryteria i parametry
- Konsument kupuje produkt w dowolnym miejscu, a dowód zakupu przesyła za pośrednictwem przygotowanej do tego strony kampanii
- savi weryfikuje i zatwierdza zakup, a następnie zleca płatność, aby klient otrzymał nagrodę za pośrednictwem PayPal lub w inny, szybki sposób.
Dowiedz się więcej o promocjach cashback, odwiedzając nasze realizacje.
Na co zwracać uwagę?
Podobnie jak w przypadku wszystkich promocji, cashback może mieć swoje wady. Istnieje zagrożenie oszustwem, wyzwanie związane z oszacowaniem wartości zwrotów, czy zbyt złożony proces rozliczania i nagradzania klientów. Współpraca z savi oznacza, że wszelkie te zagrożenie zostaną zidentyfikowane i usunięte, przez nasz zespół ekspertów. Mamy ponad 50-letnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań w zakresie aktywizacji konsumentów dla wielu ulubionych przez nich marek i sprzedawców detalicznych na świecie.
Od początku do końca zapewniamy konsumentom bezproblemową i wygodną obsługę cashbacku. Dzięki tej promocji ich budżety domowe są nieco większe. To buduje u nich pozytywne doświadczenia z Twoją marką i przekłada się na większą lojalność.
Dowiedz się, jak savi może pomóc w przeprowadzeniu kolejnej promocji cashback, kontaktując się z nami tutaj.