Zacznijmy od małej lekcji historii. Założyciel Coca-Coli, Asa Candler, twierdził, że wynalazł kupony w 1887 roku. Zorganizował wtedy nowatorską akcję samplingową, oferując papierowe bilety “uprawniające okaziciela” do darmowej szklanki Coca-Coli. Szacuje się, że w ciągu 30 lat z kuponów promocyjnych skorzystało około 8,5 miliona osób. To sprawiło, że kupony stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej.
savi od ponad 50 lat zajmuje się dystrybucją i przetwarzaniem milionów kuponów dla marek i sprzedawców detalicznych w Europie. W ostatnich latach wprowadzamy liczne innowacje w tym procesie, by dzięki naszej unikalnej wiedzy i doświadczeniu, pomagać markom i konsumentom realizować swoje potrzeby.
Dlaczego uważamy, że kupony pozostaną ważnym elementem strategii marketingowej?
Podobnie jak wiele innych opracowań, nasze badania pokazują, że dzisiejsi kupujący nadal wysoko cenią wartość jaką dostarczają kupony. Dlaczego?
1. Kupony promocyjne są mierzalne
Kupony to świetny sposób na testowanie i mierzenie skuteczności kampanii prowadzonych w różnych kanałach. Rozbudowane raportowanie kampanii umożliwia szczegółowy wgląd w poziomy realizacji na róznych etapach, w różnych kanałach, sklepach, lokalizacjach itp.. Ta wiedza pozwala na bardziej świadome planowanie działanie marketingowych i osiąganie lepszych wyników.
2. Kupony promocyjne budują lojalność
Nie dziwi więc fakt, że prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że zapisałaby się do programu lojalnościowego w zamian za kupon. 1/4 stwierdziła również, że ich lojalność wobec sprzedawcy detalicznego wzrosłaby dzięki ofercie kuponu, a 1/5 stwierdziła, że zwiększyłoby to również ich lojalność wobec marek. Tak więc samo oferowanie kuponów jest rozwiązaniem, na którym zyskują wszyscy: konsument, sprzedawca i marka.
3. Nie niosą ze sobą wstydu czy piętna
Nasze badania wykazały, że kupony promocyjne są atrakcyjne dla wszystkich grup kupujących. 70% osób deklarujących wysokie dochody korzysta z kuponów w porównaniu do 48% osób deklarujących niskie dochody. Co ciekawe, tylko 12% kupujących stwierdziło, że wstydzi się korzystania z kuponów, co wydaje się korelować z kryzysem związanym z kosztami życia, zmniejszając wszelkie piętno związane z oszczędzaniem pieniędzy.
4. Konsumenci potrzebują ich teraz bardziej niż kiedykolwiek
Jak wspomnieliśmy, 32% kupujących ujawniło, że kupony są niezwykle istotne dla ich obecnego budżetu. Dowiedzieliśmy się również, że ponad połowa ankietowanych zaczęła aktywnie poszukiwać kuponów dopiero w ciągu ostatnich miesięcy. Kupony stają się coraz bardziej popularne także wśród młodszych konsumentów.
Chociaż kampanie wykorzystujące kupony są dość proste, ważne jest, aby dokładnie zaplanować strategię kuponową, aby zapewnić osiągnięcie maksymalnej wartości z każdej kampanii. Pierwszym krokiem jest ustalenie, jaki jest twój cel – istnieje rozwiązanie kuponowe dla każdego celu, od zwiększenia sprzedaży, przez rozwój bazy danych, po wprowadzenie nowych produktów. Jeśli potrzebujesz konsultacji w tym zakresie, skontaktuj się z naszym zespołem.